måndag 4 april 2011

Snövit

Spegel, spegel på väggen där, säg vem vackrast i landet är.. Huga vilken otäck drottning som skred, skrek, hånskrattade så väggarna bågnade och t o m slafsade i sig som hon trodde Snövits hjärta så blodet sprätte, på Norrbottensteatern i lördags i föreställningen Snövit. Jag var helt tagen av denna musikteater med musik av Orup och nya namn på dvärgarna och lite annan lösning på Snövikts uppvaknande än i den gamla sagan. Dvärgen Tvär kunde ha varit jag - han hade fullt sjå med att hålla reda på alla och inte falla för charm och nycker ... en gräslig underbart charmig typ, som jag tycker jag är ibland. Det är alltid lika trevligt att komma till teatern och få nya upplevelser att bära med sig. Jag vet inte hur mitt liv skulle se ut om jag inte fick möjlighet att leva med i fantasierna, orden och sångerna.

Inga kommentarer: