torsdag 14 april 2011

Sjöholm briljerade

På första sidan i NSD läser jag rubriken Sjöholm briljerar. Repertoar med mod och bredd. Men på kultursidan skriver reportern Johan E Skoglund i stort sett ned föreställningen. Och jag undrar bortsett från det där om smaken och baken - har vi varit på samma konsert, samtidigt ?? Jag själv fick en musikupplevelse som jag länge skall komma ihåg. Jag har Sjöholms CD -skiva med Billy Joel-alster som snurrat en hel del en tid och jag är en stor beundrare av hennes mångsidighet, denna späda tjej med den stora rösten. Dessutom hade hon igårkväll en stor grupp mycket duktiga musiker med sig - Joije Wadenius, Martin Östergren och en stråkensemble med tjejer m fl som jag inte minns namnen på. Men mitt musiköra som jag vågar skryta om att inte gå av för hackor uppfattade briljans och kunnighet helt igenom. Det var verkligen en föreställning med bredd, såväl djupt allvar som humor i en skön blandning. Inget i outfiten hos huvudpersonen själv eller medmusikanterna störde den musikaliska kvaliteten på något sätt. En mysig känsla stannade kvar trots hemfärden i mörker och vår rädsla för odjuren som smyger i skogen och kanske över vägarna. Men hem kom vi. Om ni läser det här - tack vänner för en genomtrevlig kväll såväl för magen som själen.

1 kommentar:

Siv sa...

Ja, tack för en trevlig kväll. Jag blev också förundrad över recensionen och han var ju inte heller under hela föreställningen. Han kanske är van att recensera popsnören?