tisdag 26 april 2011

Ståtlig och lila

Nu har jag gjort så där igen som jag blir så förvånad över själv när jag väl står där. Jag skickade in ett medborgarförslag om samordning av kulturen i kommunen inför kulturveckor o s v. Nu fick jag den stora äran att inför kommunfullmäktiges allvarstyngda ledamöter presentera mitt förslag. Så klubbade ordföranden snabbt igenom ärendet och lämnade över det för beredning hos barn- och utbildningsnämnden. Hepp och hick! Så nu blir det tydligen politiker som kommer att göra inventeringen och planera det hela misstänker jag. Man skall ju inte måla fan på väggen... bara lite ... Ingen ville veta hur jag kanske hade tänkt att det skulle lösas, men en av politikerna klappade mig på armen och sa att hon tyckte jag klädde i lila och var ståtlig ...

Inga kommentarer: