måndag 30 november 2009

Tio ...

Min gode stockholmsvän Catarina vill att jag berättar om mig i tio punkter och för att göra det hela snabbt undanstökat så håller jag mig till hennes tio ... men ger mina tio:

1. Jag har krympt, minst 2 cm sen jag var 25!
2. Ett av mina jobb var en gång att riva ned alla gardiner på litteraturcentret i byn. Sen kom en ryska till huset och täckte alla fönster med nya tyger...
3. Jag skulle vilja gå mot en nazistdemonstration och slå första bästa på käften ...
4. Jag gillar djurprogram som den om Caesar, han som kan tala med hundar ...
5. Jag hade en gång en katt som hette Lisa när jag var barn, sen har det varit otaliga såna, som
jag såväl skickat i döden som låtit kastrera - så jag ska inte ha katt!
6. Rymden är fantastisk, men jag har fullt sjå med att hålla mig på jorden så energin går åt till det
7. Har också många intressen - brinner i perioder, slocknar och emellanåt bränns ut ... men sång är något som får mig att lyfta när jag väl får till det ...
8. Jag tycker att jag är en bra lyssnare, men skulle inte alls bli förvånad om någon i min omgivning inte tycker det
9. Reinkarnationstanken är också hos mig väldigt levande, men det är ju det där med Jesus, honom kan jag inte låta bli att tänka på...
10. Det finns de som fnyser åt att jag bloggar, men ingen i familjen ...

Så nu vet ni det!

1 kommentar:

Villa nöystu sa...

Bra skrivet. Det kan inte ha varit lätt att komma på 10 saker så där.