måndag 23 november 2009

Snöglopp, Einaudi o Jack


Ledig måndag. Snöglopp. I detta skitföre skall jag nu ge mig iväg till min frissa sju mil bort - någon frågade en gång om det inte finns frisörskor här ... jo, men jag har svårt att skiljas från någon som stämmer för mig. Egentligen skulle jag gå på konsert med Magnus Carlsson ikväll, men jag får kasta biljetterna på någon som vill ha dem - tänker inte stanna kvar till mörkret i det här vädret - Carlsson får ursäkta! Här intill snurrar Ludovico Einaudis ljuvliga pianomusik som jag fick med postmannen idag. I samma brev kom Livet från den ljusa sidan, en dvd med Jack Nicholson som den egentligt sjukligt kontrollerande medelålders mannen, som lider sina helvetes kval, men som filmmakaren gjort till en sanslöst otrolig människa trots allt. Jag har sett den tre gånger !- varje gång somnar jag på exakt samma ställe - under en bilutflykt - nu tänker jag se den mitt på dagen någon gång så att jag inte lyckas somna --- jag måste få veta vad som händer där under utflykten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

En av mina favoritfilmer. Somna inte : ) Kram A

Catarina sa...

Snart har ju du din utflykt. Hör av er om ni får tid, för en fika eller nåt!