torsdag 26 november 2009

till huvudkommunen!


Imorgon - el-Stockholmo here we come. Jag och A-B, som de utschasade "pedakåker" vi är, skall byta miljö ett par dagar och bo på hotell och strosa, samt vara med om Pärlfiskarna av Bizet på Folkoperan. En gammal dröm går i uppfyllelse ... att få höra den musiken live ! Sist jag var i Sthlm den här årstiden var också det första advent och snorhalt överallt och värst var det i Gamla Stan där jag halkade runt på kullerstenarna och hängde mig i järnräckena utefter de brantare gatorna. Andra människor också på besök på julmarknaderna bara kanade nedför medan jag som den is- och snövana norrlänning jag är hängde där i räckena och försökte att låtsas som ingenting. Snö, is och kullerstenar är inte riktigt min gren ... jag har andra referensramar.

Inga kommentarer: