tisdag 2 augusti 2011

Just idag ...

Igår var första dagen på mitt uttag av allmän pension och det kändes inte så särskilt. Jag cyklade på kvällen över till en god vän som blev 80 år tidigare i år och när jag cyklade hem efter några timmars prat och intag av goda anrättningar tänkte jag på att jag hoppas jag är lika pigg och klar som hon när jag blir 80 ... När jag kom hem hade en annan god vän förärat mig med en flaska gott vitt vin och ett kort med texten: önskar dig en spännande och "fri" tid framöver. Njut och ta för dig! Jag blev jätteglad. Jo jag skall ta för mig .. frågan är med vad och vars, men det löser sig säkert med tiden. Har ett par projekt som fått ligga under alla åren, som måste åtgärdas.

Idag har jag lämnat tillbaka nyckelknippan som jag skramlat med sen sju år tillbaka och det blev faktiskt betydligt lättare i såväl fickorna som min väska och till en del också i min hjärna. Det är en helt fantastisk sommardag idag och jag har ätit lunch med A och hunden Ricky. Skall lägga mig i solen och lyssna på Sommar eller den norske Björn Eidsvåg med sin säregna sångröst.
Just idag mår jag bra, just idag är jag stark ... eller nåt sånt sjöng han Kenta en gång och jag instämmer. Imorgon blir det besök i hembyn med barndomskamraten A-M som är på besök. Kanske blir det ett dopp vid Anderssons stranden t o m

2 kommentarer:

ingegerd ahlander sa...

hos mej i vitsippstid,kantarelltid
operatid,tid för utlandsresa eller
bara för att vara!mononor

anneli sa...

jo det svindlar av möjligheter...