måndag 15 augusti 2011

litet och stort

En sån underbar solig augustidag med vind i björkar, aspar och granar. När jag cyklade till mitt ryggträningspass på förmiddagen fick jag en lite vemodig förnimmelse om att det kanske är sista sommardagen för i år. SMHI har lovat regn i några dagar och det behövs också, men den ljumma vinden gör så gott åt min själ .... eller det som jag tror är min själ - vem vet ? Ikväll har vi haft vårt första möte för året i teaterföreningen här lokalt och det är så sorgligt att vi fått så litet ekonomiskt stöd av kommunen i år att vi har svårt att se hur vi skall klara överhuvudtaget några föreställningar till våren. Men det är ekonomisk kris i stort sett hela världen så varför skulle det inte vara det också här i den här lilla världen. Å andra sidan tror jag det är här som i den stora världen att det inte alltid är de kloka som tar besluten ... fast alla gör vad de kan. De politiska ställningstagandena liknar nog mer lotteri än allvarsamma överväganden emellanåt ... såväl här i den lilla som i den stora världen.

Inga kommentarer: