torsdag 18 augusti 2011

insikter och en aning utsikt

Igår var det premiär på Jägarna 2 här och jag cyklade till invigningen av utomhusmässan som hålls i samaband med premiären. Skall själv se filmen på söndag och jag gruvar mig redan mer än jag ser fram emot det då jag läste i NSD att det är en mycket blodig historia. Samtidigt förstår jag när jag såg allas förväntan och stor glädje hos somliga där ute vid Folkets Hus, att jag nog måste erkänna för mig själv min mossighet. Samma dag läste jag i det lokala bladet att konstgräsplan nu skulle bekostas. Och jag som tillsammans med några få kämpar för att få pengar för att få hit teater- och musikföreställningar med seriositet, klass och kvalitet ... Vad tror jag egentligen ? Gårdagen var återigen en påminnelse om hur jag hela min tid här sedan slutet av 70-talet kämpat så jag nu är mer eller mindre utbränd från alla håll. Men det är också nyttigt att komma till insikt om vad man håller på med - bättre sent än aldrig. Då vet man var man inte skall lägga sin energi! I övrigt är dagen idag regntung och grå - som gjord för film eller bok. Jag har nyligen läst ut boken Sarahs Nyckel, som också är filmatiserad. Den kunde jag inte lägga ifrån mig förrän jag läst ut den. Jag t o m gick omkring i huset och läste. Rekommenderas starkt.

Inga kommentarer: