torsdag 28 juli 2011

nybakt och sjusovare

Våra två äldsta Hjärtans Fröjd kommer och sover över ibland. De ser filmer halva natten och sover till bortåt 12-tiden. Jag måste påpeka att de sover bort de vackra sommardagarna, men efter att ha tänkt till en stund så kommer jag ihåg hur man själv gjorde vissa somrar. Man låg och sov halva dagen, läste halva dagen och umgicks med kompisar till halva natten ... Det gäller att påminna sig. Medan de sovit och gubben jobbat har jag under förmiddagen bakat matbröd på dinkelmjöl och sockerkaka med valnötter och squash (av den enda squash jag lyckats få att överleva hittills). En god vän kom förbi och snackade en stund över en kopp kaffe och så småningom steg sjusovarna upp, mumsade på det nybakade brödet och gjorde scrambled eggs och nu kl 14.20 då solen gassar som mest ser de på film och verkar må jättegott. Jag njuter av alla stunder de är här - om några veckor börjar skolan igen och båda försvinner till gymnasiestudier i Luleå och allt vad det innebär. Jag unnar dom verkligen en avslappnad sommartid på det sätt de vill ha den! (bilden är min och visar att jag använt en halv squash till den goda kakan).

Inga kommentarer: