måndag 18 juli 2011

efter marknaden

Så var årets marknad över och tänk vad mycket vi inte visste att vi behövde. Jag behövde en ängel som tillverkats av konsthantverkare i Mörön. Bilden ger henne inte riktigt rättvisa, men hon är mycket dekorativ och passar precis där jag ställt henne. Hur kan jag ha missat att jag behövde en så´n ? ;-) Jag behövde också en ny trasmatta i svart och vitt och aleo-verasalva för 300 spänn !! och en till sarong i batiktryck från Stina Jakobssons klädställ! Det känns faktiskt skönt att det hela är över - så känns det varje sommar - men ändå finns det en viss längtan till den annorlunda period av tre dagar som inträffar varje år med nya ansikten överallt ! En fin konsert var jag på i fredagskväll i kyrkan där tre eminenta musiker presenterade visor på ett lite annorlunda sätt och extranumret The Midnight Sun will never set gav en stund av lycka ... det var nästan som om Miles Davis tog en sväng förbi Överkalix kyrka, men bara nästan!
Trevliga middagar har vi också haft; senast igår kväll då jag helt glömde bort att jag brukar få ont i munnen av rädisor. Jag åt rädisor som en häst mumsar havre och mycket riktigt har natten varit eländig med ont i munnen och halsen och det halsonda har stannat kvar så jag gruvar mig varje gång jag skall svälja. Om det inte är bra imorgon blir det besök hos doktorn. Ikväll har den förstfödda sin 42-åriga födelsedag och jag bidrar med ett par sorters chokladbakelser som jag om en stund skall åka iväg med. Ny vecka - en hel vecka av dagar som inte innehåller någon som helst planering utan bara att ta dagarna som de kommer ... det är en märklig känsla hos en som maken säger "springer runt hela tiden" . Lovar att lugna ned mig!

Inga kommentarer: