fredag 26 november 2010

Konsert, Skavlan och glögg

Trots kvällströtthet har jag varit på julkonsert med Anna-Lotta Larsson och Göran Fristorp.
Magnifikt! ... även om Fristorps höga toner ibland blev till mer skrik än musik - han är väl trött i rösten så här i novemberkvällen. Pratade lite med dem efteråt och berättade att jag lyssnat på dem i en kyrka på Öland i slutet på 80-talet, men att jag inte visste vilken kyrka det var. Fristorp kunde glatt upplysa mig om att kyrkan hette ... Ang... nå´nting, nu for det ur hu´vet!
Köpte en CD åt min svägerska som vi skall besöka imorgon och gratta till 55 år.
Vitvinsglögg som värmde gott tog vi in vid hemkomsten och såg favvoprogrammet Skavlan -
oj,oj,oj Robin Williams och kompisarna - vilket sånggäng! Lasse Åberg var också gäst den här gången - jag berättar som om jag utgår ifrån att det bara är jag som sett programmet - och några underfundiga ord av Sonja Åkesson som han återgav har stannat kvar; - Att åldras är ett långsamt far åt helvete!

Inga kommentarer: