torsdag 4 november 2010

Fia med knuff m m

Hjärtans Fröjd, de yngre årgångarna, är på besök. I eftermiddag har jag hjälpt och lärt H att sticka samtidigt som jag spelat Fia med knuff med lilla I - och jag märkte hur hon mycket finurligt fuskade bort mig - det var ett tag sen jag spelade Fia, men fick lite blodad tand - imorgon skall jag och maken spela Fia med knuff. Det blåser råkallt ute och de yngre männen i familjen värmde utebastun trots ägarens huvudskakningar - den allra yngsta lilla mannen kom in och klagade att han frös om fötterna så nu har farfar lovat att bastun skall byggas till och om ... jag har klagat över att jag fryser om fötterna i den där bastun i flera år ... men nu blev väl måttet rågat som det heter. :-) Har tidigare under kvällen träffat en trevlig musikant och poet som tillverkat en mycket vacker fiol helt själv, vilken han drog några trudelutter på - finfint ljud och en säker musikant även om det skevade lite emellanåt. Vi är tre poesi- och Dan Anderssonnördar som planerat ett program i Korpilombolo på Nightfestival i december, därav kvällens botaniserande.
(Bilden är min och föreställer vår friggeboda genom prydnadsgräset)

Inga kommentarer: