måndag 22 november 2010

Om att "gå igång"

"Du går ju igång så lätt" får jag rätt ofta höra och det får man ju inte göra när man har att göra med det uppväxande släktet - där är det ståltålamod, låtsas inte höra, vända ryggen till som gäller. Antingen "går jag igång" för att jag är för gammal och tålamodet tryter eller så går jag igång för att jag ännu tror att det går att förändra, att få bli respekterad som auktoritet ... jag tror idag att jag väljer att ta till mig det senare. Sen när jag sitter på ålderdomshemmet och "går igång" för att jag reagerar på orättvisor kanske eller för lite kanel i gröten eller whatever, då blir jag väl slagen och sparkad om utvecklingen går åt det håll som jag tycker att det gjort ett tag nu.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Säg att du härstammar från Spanien, Italien eller Turkiet. De ser de ju på ditt mörka hår förresten. För utländska människor de får gå igång mycket mer. Det är exotiskt. De har temperament. På ett positivt sätt.

Anonym sa...

Jo visserligen, men nu vet ju alla att jag är från Kukkas!! ... även om ens påbrå kan vara varsifrånsomhelst. Nä för min egen skulle är det nog bäst att försöka tagga ned - pumpen kanske havererar, fast å andra sidan kan den haverera om den samlar på sig för mycket ilska också... så hur man än gör. ..och det där om ändan bak ... ja du vet! .. och när såg du mig sist när du skriver att jag har mörkt hår =-)

Katarina sa...

De kan ju ha adopterat dig!? Och originalet är ju mörkt. Jag tror man får mer åt hjärtat om inte säkerhetsventilen exploderar ibland. ;-)