söndag 14 november 2010

Novemberljus

Jag tog mitt motsträviga onda ben med mig på stavpromenad idag i novembersolens försiktiga sken. Det blev ett skimmer mellan björkstammarna och kupolen på den ortodoxa kyrkan Sirillus blänkte. Som gjort för några tilltalande fotografier tänkte jag och tog fram min lilla digitalkamera.
No memory card var meddelandet på displayen. Förbaskat, "memorycardet" satt fast i datorn hemma. Nåja att njuta av ljuset och den friska luften kan ändå ingen kamera på allvar återge - det har jag påstått förut och det påstår jag fortfarande ... endast fragment kan man ana emellanåt, men det hade varit trevligt att här få visa hur vacker en novembersöndag vid Kalix älv kan vara. Jag gick in till M på återvägen och fikade bulla med kaffe för att se till att inget gått förlorat i energi vid promenaden ;-) och hade trevligt samtal med den unga vackra svärdottern som har sitt barndomshem over there.

1 kommentar:

Kat. sa...

Sitter och surfar runt mitt i natten. Stannade här. Så synd at du glömt minneskortet. Skulle gärna vilja se den omtalade ortodoxa kyrkan. du kanske tar en ny promenad med "laddad" kamera nästa gång?