söndag 7 november 2010

-16 !

-16 ute kl 05. P g a jobb här har dottern sovit över och jag passar på att koppla hennes bil till motorvärmare när jag går ut och tar in dagens tidning. När hon stiger upp på väg till sitt jobb startar min frågecirkus: Hur har tjejerna det med varma mössor, varma skor, vantar nu när det är så kallt ? Har du ingen mössa själv? Hon svarar avvikande naturligtvis, vad skulle hon göra annat ?! Tonåringar (som ju hennes tjejer är) verkar hanågon slags föreställning om att kläder när det är kallt är överkurs, att kylan skall vara ett lidande som man måste utstå. När de var yngre var de påklädda och varma och rosiga i hyn - nu ser de hela tiden ut som om de ingått i ett evigt huttrande. Varför oroar jag mig då så över halvvuxna unga människor som ju naturligtvis måste sköta detta själv ? Jag har inte hittat svaret ännu - jobbar på det...
(bilden är min egen - en tröstebild från september i år)

Inga kommentarer: