onsdag 10 november 2010

En snöpt katt

Katten Bosse, som är hos oss på frisklufts-kollo från lägenheten då och då, är nysnöpt! - Hur mår han? frågar jag matte. - Han spinner och äter och är sååå mysig! får jag veta. Det är något konstigt med evolutionen ... hur kan en så kärvänlig katt vara så mysig efter att ha blivit snöpt?
Förmodligen tror jag den om alltför många mänskliga egenskaper...
Såsom en snöpt katt som jag TROR kan känna sig, så känner jag mig emellanåt. Inte bokstavligt talat fysiskt naturligtvis, men mer mentalt.. Varför stångar jag pannan blodig hela tiden - varför ger jag mig inte ? Det är bara jag förmodligen som har svaret ... och jag jobbar på det ..
Kl 04 vaknade jag med ett ryck imorse - drömde något konstigt om en elev som inte kommit in på någon eftertraktad gymnasieutbildning och stod på mitt kontor och skrålade och grät ...
Herregud, varför kan jag inte låta mig få sova ut nu heller ? Innan jullovet är här kommer jag att gå omkring som en zoombie och se i kors om det fortsätter så här.

Inga kommentarer: