onsdag 1 december 2010

Harmoni emellanåt...

-Vilken harmonisk dag det varit idag, utbrister jag och mina arbetskamrater instämmer. Så´na dagar finns det också många av även om man glömmer bort det när det blir kaotiskt. Här hemma håller jag på med mina julklappsbestyr och -funderingar. Varje år bestämmer jag mig för att det får räcka med högst två, men sen upptäcker jag att mina kära kanske skulle behöva det ena och det andra. Imorse såg jag bl a att ena "ungen" behöver nya varma kallingar då hon promenerar mellan språkvalet nere på samhället och skolan. Sedan tidigt i livet har jag varit fixerad vid vad andra behöver .. inte för att jag späker mig själv precis, men det går åt en hel massa energi att ha omsorg om än den ena, än den andra. Och ingen, absolut ingen kräver det heller av mig - jag är bara programmerad så...

Inga kommentarer: