onsdag 8 december 2010

På Claes Ohlson kan allt hända

-Nej min sköna böna, vetekuddarna är tyvärr slut.. sa han den unge energiska föreäljaren på Claes Ohlson till mig och mitt bland stegräknare och termosar i mitt julklappsletande överfölls jag av en gammal bekant, som visserligen bor en mil ifrån men våra vägar korsas sällan - nu gjorde dom det på Claes Ohlson och jag fick en jättekram och fick också veta hur ung och söt jag är trots att jag inte är sjutton år!! Det skall vara just den här mannen som kan säga sånt. Strax därefter höll han ett miniföredrag åt mig varför kvinnor svettas då jag klagade över att det var så himla varmt inomhus och iskalla vindar ute... det var mindre trevligt att höra på det.

Har åkt kollektivt fram och tillbaka för att besöka en ortoped och jaga julklappar. Ortopeden var en mycket seriös och trevlig typ som erkände att han är man och inte kan göra två saker samtidigt när jag började prata samtidigt som han läste röntgenutlåtandet. Jag fick av honom veta det jag hoppades att få veta att jag inte har någon neurologisk påverkan från min fula rygg och jag fick rådet att inte stirra på mitt röntgenutlåtande utan i stället känna efter vad som är bäst att göra för att jag skall må så bra som möjligt. Min fula rygg får jag leva med, men jag kan välja hur ... Tack för det doktorn - det har jag redan förstått.

Inga kommentarer: