onsdag 21 juli 2010

Trots krax ....

Det blev trots risiga stämband en riktigt bra föreställning; så var känslan ... Ca 40 personer kom och vi hade gissat på 17. Några av dem var gamla bekanta till både mig och A, varför det delvis kändes som ett gen-rep. Vi fann att vi måste utöka programmet en aning - blev lite för kort. Emellertid så oroar den här hostan mig - har varit till en doktor på morgonen och blivit ordinerad Coccillana etyfin och Betapred i några dagar. -Blir man inte full av Coccillana ? var min fråga. - Jo, doktorn erkände att man kunde hamna i ett liknande tillstånd. Men eftersom jag är ledig nu så tyckte vi båda att det inte gjorde så mycket - jag kan ju gå här hemma och fyllna till lite - kan kanske vara rätt skönt och dessutom är det ju läkarordinerat! ;-) Nu skall jag stryka kläder och lyssna till Rod Stewart och People get ready samt Regnbågen med Sylvia Vrethammar och även till Lil Lindfors med Jungfru Maria - för att få stuns på de låtarna i min föreställning ... Det är viktigt med förebilder - sen gör man ju det man kan och vill utav det.
Kanske tar jag sen en hamburgerlunch hos Jeanette på Bränna och glor på folk ..

Inga kommentarer: