fredag 23 juli 2010

Samtal med en nässla

-Jäklar har du placerat dig där, mitt bland mina jordgubbar ? När jag går här ensam på fredagmorgon bland mina just nu rätt ogräsfyllda land och rabatter (de är inte så många som de låter) så för jag små samtal som ovan med en nässla. Nässlorna har ju en förmåga att poppa upp överallt - de gömmer sig och skrämmer och samtidigt räknas jorden som bördig där nässlorna trivs / kluvet sammanträffande. Min mor pratade också med växter och djur omkring sig - förde små förmanande men oftast gulli-gullande samtal med småfåglar och blommor omkring sig. Så jag är väl vid det stadiet nu?! Å andra sidan kan det ju bli rätt spännande för grannarna omkring.;-) Idag bär vägarna till Muodoslompolo, som jag inte tror att jag besökt tidigare - jag får väl se när jag kommer dit om jag känner igen mig. Kl 14.00 skall jag vara i Vinnäset. -Inte tjugo över två, utan två!! säger den bestämde pianisten ...

Inga kommentarer: