onsdag 28 juli 2010

Odlarmödor och andra funderingar

Nu har jag börjat hämta mig från touren ute i den vilda obygden, men blir inte klok på vädret. Meteorologerna med sydsvensk dialekt, bruna och fräscha och vackra berättar om hur solen skiner här i Norrbotten, men utanför mitt fönster är det grå-grått. Vi har ett jäkla djur eller fler som äter upp en hel del i min enkla lilla trädgård - ser bara ett flygande vitt fladder när jag närmar mig squash och ruccolasallad och numera också ett svirr ovanför mina nyuppkomna rädisor. Squaschblommorna faller av en efter en varför det inte blir någon squash hos mig i år..
men så här är det alltid med mina odlarmödor - de är inte riktigt allvarligt helhjärtade och allomfattande varför dylika förödande små kräk kommer och tar över ... Nästa år odlar jag i växthus och står och vaktar i dörren så de inte kommer in... Idag är det läge för en cykeltur med affischupphängning bl a inför vår extraföreställning den 5 aug. Kanske är det också läge för en shoppingrunda med inköp av målarfärg till ett litet nyckelskåp som behöver få en uppfräschning. Så är början på min dag idag den 28 juli vid en grön gran mitt i världen.
Ang bilden så får vi i alla fall en rätt stor skörd av jordgubbar, alltid något!

Inga kommentarer: