söndag 25 juli 2010

Rapport från en turné 2

Så har vi avverkat Tärendö hembygsgård- och fest idag samt Jarhois kapell. I Tärendö kom en ung tjej fram till mig och tackade för den fina sången; - Du låter som en stenkaka sa hon leende, men jag menar på ett fint sätt. - Du menar som Ulla Billquist eller ... ? - Ja ungefär så. Vi fick mycket uppskattning trots att jag tappade bort papper och fipplade med dem inför publiken och A gav mig fel toner o sv - men alla var på bra humör. En duktig 12-årig kille var en hejare på att spela dragspel. Överhuvudtaget; trevligt folkslag de där tärendöborna! I Jarhois kapell med manuell klockringning av en mysig vaktmästarfarbror på 80 år lyssnade ett 18-tal personer på våra sånger och texter. Kände också här ett fint gensvar. Så nu är turnén klar - den 5 aug har vi en extraföreställning med gästartister i Röduppsgården. Sen får jag lägga musiken på hyllan en period för då startar skolarbetet för hösten. Men nu skall jag ha två veckor och göra vad som faller mig in ... i alla fall det mesta av tiden.

Inga kommentarer: