måndag 5 juli 2010

Inget viktigt ...

Idag har sockorna åkt av och nu känns det som om det vänt och att värmen anländer så smått.
Jag förstår nu också varför jag frös så om fötterna igår - idag har jag ont i halsen och är lite allmänt risig - inte kul mitt i sommaren, men nu pytsar jag i mig Echinagard så får jag se om det motar bort snuvan en bit. Annars blåser det ljuvligt i träden så myggen vinglar omkring och får inte chans att sätta sig för att suga mitt blod. Mina dill-, persilje-, sockerärts- och vaxbönsfrön var det något galet med för inget kommer upp mer än små tunna spetor av dill i ett hörn och en enda sockerärtsplanta...
Var ska man klaga utöver här ? Minns inte ens var jag köpte fröna. Planerar att gräva om i landet,
sätta rädisor överallt och fiberduk över så hinner vi få en skörd av dem i alla fall. Men glädjefyllt är det att squashen frodas liksom plock- och ruccolasallad. Mitt odlarhjärta riktigt svämmar över när jag ser dem sträcka på sig där ute i pallkragarna ...

Inga kommentarer: