lördag 27 mars 2010

Snart ...


Om några dagar ger jag mig ut på en resa, som tar nio dagar. Så länge har jag inte varit hemifrån
sen jag gick lärarutbildningen i början på 90-talet.
-Det var på tiden! utbrast en kompis ... och kanske det.
Om jag får möjlighet skall jag skriva dagbok här eller kortare meddelanden på min facebook annars gör jag det vid hemkomsten. Min reskompis skickar nya meddelanden varje dag - "tåg mellan Salzburg och Nyrnberg är nu bokat liksom hotellrum" och idag kom "nu är hyrbilen fixad - det skall bli så kul!" och jag håller med. Ser verkligen fram emot resan. Men jag har ju mina nojor och de handlar om väskryckare, ficktjuvar, urspårade tåg, rövare och banditer ... men bortsett från mina ångestryck så hör det väl förmodligen ihop med att jag så sällan rör mig längre bort än till Brännaberget och tillbaka ... och någon enstaka gång utefter kusten på länge sedan kända vägar.

Inga kommentarer: