lördag 13 mars 2010

Småungar på skotrar !

-Ska vi skaffa en skoter? frågade jag en solig morgon. Ett förvånat Vah? hördes bakifrån morgontidningen. Förvåningen hör förmodligen ihop med att jag alltid klagat över väsnande skotrar ute i naturen och fnyst högljutt. Men det var då när jag åkte mycket skidor överallt.
-Ja det skulle vara mysigt åka med en stadig motoriserad kälke till en bergtopp någonstans i närheten, dit vi inte orkar klättra, och sitta där och koksa ut över nejderna och grilla en korv till en kaffeslurk ...
Men så gick jag ut på stavpromenad över älven idag - tacksam över de skoterspår som körts upp, men samtidigt förvånar det mig hur otroligt många småungar som kör omkring på älven i mestadels höga farter, en tvärhand höga. Minst tio st mötte jag med små ryggsäckar på ryggen.
Förhoppningsvis är det choklad och en bulle eller en läsk i ryggsäcken så det inte är något annat stuff ... Jag konstaterar att det måste finnas mycket pengar i kommunen hos såväl arbetande och arbetslösa föräldrar för att dela ut till bensinpengar till vidundren ... eller så mår bankerna väldigt bra just nu och kan förstärka med lån här och var ... räntan skall visst vara låg just nu...

Inga kommentarer: