måndag 22 mars 2010

I helgen ...

I helgen har vi varit hos unga familjen i Umeå och kollat på deras höga snödrivor. Vi åkte även buss in till stan på lördageftermiddag hela gänget för att äta middag. Lilla I ville att vi skulle sitta längst bak allihop och där satt vi i den nästan tomma bussen som svalor på en tråd. Det var debut för H och mig med middag på sportrestaurangen All Star med bl a cajunkryddad mat, som smakade riktigt gott. En viss yrsel infann sig när jag samtidigt om jag tuggade på kycklingifiléer omgavs av en fotbollsmatch på superstora filmdukar till såväl höger som vänster om mig. Det var en trevlig middag, men jag tror inte jag vill äta middag fler gånger under ackompanjemang av en skränig fotbollsmatch. Innan hemfärden besökte vi Hemmakväll - en butik där man kan hyra filmer av alla slag, köpa pop-corn, godis, läsk med sig hem. Under hemma-film-visningen lyckades I peta lös sin fotvårta och gratulerade jublande sig själv!

Inga kommentarer: