lördag 5 september 2009

Fullmåne


Moon river, wither than a mile... Minns ni den ? med Andy nå´nting. Den här fulllmånen har stört min sömn ett par nätter nu. Den lyste igårkväll över Bladviken mitt i världen och jag tog det här fotot med min digitalkamera, som jag inte riktigt kan använda på rätt sätt tror jag ... utan det är rätt mycket trial and error .. men det här blev väl inte så tokigt?! Idag är det spöregn och stark blåst över samma Bladviken, inte så långt från Kalix älv men med en gyttjepöl emellan.
Gyttjepölen heter Tallviksavan och varje vår är den en fiskesjö, BLÅ och stor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

den blev jättefin, jag vaknade klockan 040.00 och kunde itne sova, försökte kika efter månen men det var grått här. H

anneli sa...

men månen lyser och sliter och drar i en ändå trots att det är molnigt...

Anonym sa...

ja det verkar så...