måndag 31 oktober 2011

inbrott

Läser i morgontidningen hur villainbrotten ökar och då mest i Luleå - där finns ju också de flesta villorna. Människor ligger och sover och främmande personer kommer in och rotar i deras ägodelar. Det är det där med mitt och ditt som tydligen ett antal knallkorkar idag inte har begripit eller fått lära sig något om. Eller egentligen har de lärt sig det men skiter i det. Dessutom går de in i hus och plockar på sig mindre saker som går att bära med sig och särskilt guld är eftertraktat. Vi kanske måste börja tänka på att sätta våra eventuella guldattiraljer och annat värdefullt av mindre storlek på ställen de inte kan komma på att leta. Som den lösningsfokuserade individ som jag emellanåt är så har jag tänkt ut väldigt bra tillhåll för det som är värdefullt i vår familj. Men det är ju samtidigt helt makabert att vi måste använda vår energi och vår tid till att klura ut gömställen i våra egna hus med våra egna saker, som vi skaffat oss själv och betalat med våra egna surt förvärvade slantar. Samtidigt kan jag tycka det känns lite orolig när jag tänker på de vänner och släktingar som bor avsides dit det tar ett tag innan såväl grannar som polis anländer. Polis ja - vars ? och varifrån ?

Inga kommentarer: