onsdag 19 oktober 2011

20 oktober

Mer och mer börjar den här pensionärstillvaron kännas riktigt lustfylld - att låta saker få ta tid och ta det mesta i sin egen takt - så man hinner tänka efter . Har blivit tillfrågad om ett inhopp för en sjuk rektor på en skola så nu uppstår dilemmat - ska jag svara ja eller nej ? Vill och vill inte. Det har blåst och regnat sista dagarna och eftersom jag njuter stort av att vara ute i storm så tog jag en längre promenad igårmorse och hittade denna blomma invid vägkanten, där den stack upp ur höstgräset och vid väggen blommar penséerna fortfarande. Intill ser jag hur en hansaros som nyss slagit ut invid nyponen i samma buske. Märkliga fenomen 20 oktober - växthuseffekt ?

En dam med en gullihund gick förbi i regnet häromdagen då jag fixade med något ute och hon var så upprörd över allt regnande och hur vattnet steg i älven och såg på mig med en blick så jag för en bråkdels sekund fick för mig att det nästan var mitt fel! Jag försökte med att det ju är så syrerikt ute när det regnar ... men hon verkade inte köpa det.

Nu på morgonen lyser solen på den stora gröna granen utanför mitt fönster och det blåser bara måttligt. Mitt kontorsstädarprojekt framskrider i sakta mak, men vinden och ljuset där ute lockar och jag kan med gott samvete skita i kontoret en timme och gå ut - härligt va!

(bilden är min egen - det är förresten alla bilder på min blogg om inget annat anges)

Inga kommentarer: