onsdag 26 januari 2011

satsningar

Nu när jag börjar planera för att retire - märker ni så snyggt det ser ut ordet mot den svenska varianten - kanske man skulle ägna sig åt politiken ... men vem vill ha med en halvilsk, emellanåt irriterande slagfärdig, småspydig, vasst iakttagande 60+:are till tant med rondör ? Alltså när man betänker hur de som skockas kring statsministern ser ut - strömlinjeformade med något travhästliknande smidigt över sig och som en kompis sa häromdagen om Reinfeldts kavaj att den såg ut som en korsett! Alla ser likadana ut - det finns inget skrövligt folk så långt ögat når i de stora salongerna. Men jag behöver ju inte satsa på regeringen direkt - jag kan ju hålla till lite i utkanten, men som jag är så blir det ju någon utbrytarvariant och var finns den ? Nä det är nog kört - jag får ägna mig åt nå´t annat mindre synligt. Lars Molin, manusförfattaren med bl a Den tatuerade änkan sa : - Vad är det med alla kvinnor som försvinner vid 57 och kommer fram vid 62 ? Det är väl det jag ska ta reda på!

Inga kommentarer: