söndag 9 januari 2011

Så in i helsicke super-duper!!

Dagen efter en helt otroligt fantastisk musikupplevelse på Kulturens Hus med Lunds studentsångar och Peter Mattei, samt några lokala samt till konserten medföljande musiker. Det var ett så starkt musikaliskt uttryck att jag upptäckte att jag satt och höll andan med händerna för bröstet som om jag skulle svimma ... och det gjorde jag nästan, men mest var jag så musiklycklig som i alla fall jag kan bli när jag hör musik och sång framförd med så´n magnifik professionalitet, värme och emellanåt underfundig humor - som när studentsångarnapå slutet i körsättning lugnt och tyst började med något som vi funderade över - vad är det ? - det där känner jag ju igen .. och så drog de igång med Oboy vilket vackert väder ... Helgdagskväll i timmerkojan, den också på slutet med sång av Peter Mattei och bl a dragspelsackompanjemang av min kursare på rektorsutbildningen R S (lite skryt: vi har också musicerat ihop ) och kören i bakgrunden gjorde mig nästan salig. Nä nu skall jag sluta att ösa komparativer och superlativer om vartannat - helt kort och gott Så in i helsicke bra alltihop och detta kommer jag att minnas länge!

Inga kommentarer: