torsdag 13 januari 2011

Är ni med ?

God Gud hjälp mig så jag slipper bli allvarligt sjuk och hamna på sjukhus där personalen håller på att jobba ihjäl sig och måste anmäla sig själva för fel de gör p g a att de är slutkörda. Vad är det som händer med vårt samhälle där människor som skall värna om vårt väl och ve när vi blir sjuka och gamla höjer sina egna löner till höga höjder, ser till att samla olika människor omkring sig som också får samma höga löner ... tror de att de är odödliga - men de har väl fixat något slags gräddfil in på någon lyxklinik någonstans - och de bör de ju kunna göra med de pengar de kvitterar ut av våra skattepengar varje månad. Jag märker att jag inte kan tänka klart och förnuftigt utan jag blir så upprörd så jag t o m tycker att landstinget nu får sluta satsa pengar på kultur och liknande, trots att kultur är något som jag vet utvecklar människan, men om det står mot att jag skall få hjälp för att jag har ont så väljer jag prioritering av sjukvård - för ingen kultur i världen kan hjälpa mig för att man cyklade över mig på skolgården och min rygg blev skadad !!
Vi måste börja protestera - gå med plakat och skrika och väsnas och väcka landstingsråden på nätterna så de inte kan sova så får de själva ont i huvudet och magen och måste till akutsjukvården för jag tror inte lyxkliniker har akutsjukvård ... vi kan ta med matsäck och tända eldar och sitta utanför deras bostäder och dricka vin och skräna och leva f-n tills polisen kommer och kör iväg oss - lite hinner vi väl irritera ? Är ni med ? ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du Annelie jag håller fullständigt med dig i de du säger. Jag kommer gärna och dricker vin & skränar om det behövs:-)
Kram/Carola