söndag 10 oktober 2010

Men ...

... jag ändrade mig imorse när jag gick ut för att hämta tidningen - vilken underbart hög och klar och frisk luft. Den är så enormt värdefull. Jag vill inte längre gå i ide, inte helt ...
Idag är det ledig dag, som kommer att fyllas av affischuppsättning inför kommande teaterhappenings, besök på gravarna vid Hietaniemi kyrka för lite vinterfixning och så en kväll med Teaterfabriken i Vännäsgården där Daniel Scherp och Kalle Källman framför Kolarhistorier av Dan Andersson. Igår hade vi galaföreställning, som hon kallade det konferencieren, på Folkets Hus, för Världens barn. Det var ett par riktigt bra och sen en massa mindre bra uppträdanden. Men det är så det är här - det är den här nivån på det mesta och det är bara att acceptera eller börja skrika och gorma. För min egen och närståendes sinnesfrids skull efter alla år i byhålan så väljer jag det första. Så många människor vi har här förutom barn och ungdomar som rockar loss, som skulle kunna bidra i ett genomtänkt planerat program, men som överallt är det vissa människor som blir tongivande... och då blir det som det blir. Ihoprafsat, godtyckligt, populistiskt och kvaliteten placerar sig någon annanstans.

Inga kommentarer: