söndag 31 oktober 2010

Konstateranden

Snön, ja - den kom och for liksom känslan för att den skulle stanna kvar. Så fel aningarna slår emellanåt. Helgen har gått i städandets tecken medan maken servat med goda maträtter och vin varefter jag legat avdomnad ett par timmar och sen kommit igen - så är det också nu. Höstlov är det till veckan på skolan så det blir en fridfull arbetsmiljö med andra ord för mig som måste göra en mängd pappersarbete. Det vore nödvändigt med en tur till Ikea, men får nog använda online-beställning. De mindre hjärtans fröjd kommer hit ett par dagar och då blir det bullbak och småplättar bl a - det är viktigt att i alla fall någon enstaka gång hinna leva upp till farmorsrollen. Å andra sidan är de små de mest trevliga personer man kan tänka sig emedan de stora hjärtans fröjd mest befinner sig i någon slags musik- och drömbulle .. det är charmigt det också visserligen, men dialogerna är helt på deras villkor. Alla åldrar har ju sin tjusning, även om jag emellanåt undrar vad den här åldern har som tjusar - det skall väl vara att man inte tycker nånting är speciellt märkvärdigt, så mycket har skalats av - emellanåt kan det också kännas lite tråkigt eftersom man bara konstaterar en massa hela tiden. (Vad bilden angår så är den från i somras och är min egen - jag har blivit varse att jag kan råka riktigt illa ut ekonomiskt om jag plockar in bilder som inte är mina från nätet och det vill jag inte råka ut för, varför jag kommer att presentera lite egna spridda bilder från sommaren som gick framöver:

Inga kommentarer: