söndag 24 oktober 2010

Jultankar och fulllmåne

Har börjat tänka på julklappar. Vi pratar i familjen ofta om att sluta med det, men jag är nog den som allra minst kan låta bli. Något litet, inget märkvärdigt säger jag, något personligt, en kärleksfull handling - det måste vi väl unna oss och varandra. Och så fortsätter vi med våra funderingar och inköp och ibland blir det större och dyrare än tänkt.
Förresten månen är helfull och bara jag tittar på den faller ögonlocken igen, nästan. Varannan fullmåne kan jag inte sova och varannan sover jag som sagt vid anblicken - märkligt fenomen, eller .... ?
(Bilden är min egen)

2 kommentarer:

K A T A R I N A sa...

Najjs bild

Catarina sa...

Apropå fullmånen: Jag är likadan! Vad skumt att folk blir påverkade, men att man inte vetenskapligt kan bevisa sambandet.