lördag 28 augusti 2010

Sista lördagmorgonen i augusti

Lördagmorgon - har betalt månadens räkningar och H plockar krusbär och svarta vinbär. Han har stigit upp i ottan och börjat frosta ur frysen (älgjaktstider nalkas..). Jag har stapplat upp yrvaken och stel i kroppen och tycker att han stressar. Det anklagar han mig för att göra allt emellanåt - då han vill ta det lugnt. Vi är ganska lika i detta fall båda två - vi vill ha saker och ting gjorda - men är inte riktigt synkroniserade emellanåt... ;-)
På Nyhetsmorgon såg jag imorse den vackra unga mannen Jonas Malmsjö och jag minns då jag för ett antal år sen satt i caféet på Arlanda och han satt där vid ett bord, så där 10-11 år och föräldrarna hade fullt sjå med att passa upp honom med smörgåsar och varmkorvar ... den tiden fanns inte ordet curlingföräldrar och inte vet jag om de curlat mer än någon annan, men han fick verkligen uppassning just då .... trevligt trots allt med allehanda minnen ....

Inga kommentarer: