onsdag 12 maj 2010

Trådgårdstankar

Vårvärmen, som inte är så väldigt varm, men ändå...anfaller.... och jag föll ihop i soffan som en hög när jag kom hem från jobbet. Har tagit en tupplur och nu är jag redo för att skola om mina squashplantor som ränt i höjden. I förrgår hade vi besök av Hushållningssällskapet på skolan, då vi skall anlägga en skolträdgård. De kom med fröer och kryddplantor och böcker med vackra bilder på köksodlingar och jag blev så himla peppad. Åkte hem och sa att jag nu skulle vilja ha tre stora lådor bakom huset med grönsaker, men som tur är har jag en med broms i huset, så jag fick lov att lugna ner mig något. Växthuset måste upp nu först så får vi se sen... Men det är inte utan att jag skulle kunna tänka mig att bli trädgårdsmästare i större mått. Det vill jag i stort sett varje vår!

Inga kommentarer: