måndag 3 maj 2010

Sjuk doktor

Idag 3 maj, minst halva dagen ledig. Skall ta årets första cykeltur och så frön - tomater, squash och oregano. Det är det som ryms på en passande fönsterbräda nu när växthuset inte ännu är uppmonterat. Fröna får sen dottern umgås med när hon sover över p g a jobb - jag vet inte hur nyttigt det är- men hon kommer säkert att tala om det! ;-) Skulle till farbror doktorn idag, men han är sjuk och det var han förra veckan också när jag skulle på besök. - Vad är det med karl´n? frågade jag sjuksyster, men det kunde hon naturligtvis inte tala om .. Nuförtiden kan ju läkare faktiskt bli sjuka. Under min tid som läkarsekreterare, i knappt tjugo år, slutade för tjugofem år sen, fanns det inga så´na. Men utvecklingen går ju som sagt framåt.

2 kommentarer:

Lennart Zätterquist sa...

Hej Anneli
Du skulle se hur jag har det,med alla B-M:s
muggar och krukor med plantor och frön.
Den här tiden är inte lätt.Hälsa Håkan

Lennart Z

Anonym sa...

Hej Lennart - kul att du tittar in ... jo jag förstår hur du har det ungefär ...;-)
Hälsa Britt-Marie så gott!/Anneli