torsdag 20 maj 2010

På toa

Varför blir folk så skräckslagna om de råkar öppna en olåst toa-dörr och någon sitter där och kikar på en? Jag var häromdagen i regioncentrat och gick in på en toa i ett gammalt hus där man måste sätta fast en hake då det gamla låset inte fungerade. När jag satt där i godan ro så slets plötsligt dörren upp och haken flög åt hota-heiti och en människa med stora mörka ögon skrek Waaaäääååå! ... och jag började skrika likadant, fast inte lika högt och slet tag i toa-dörren.
Vad är det för tokeri ? Vad kan hända? När jag kom ut skrattade jag högt, men kvinnan satt på en soffa helt vit i ansiktet och bad så mycket om ursäkt - hon såg riktigt rädd ut. Sen hade vi en lugnande liten pratstund och hon började också le på slutet så ångesten lade sig väl! Har ni varit med om något liknande ?!

2 kommentarer:

K A T A R I N A sa...

En bekant till mig skulle gå på toa på sitt jobb och öppnade dörren som var olåst..obs olåst.. där satt en man och roade sig själv med en Fib aktuellt....under lunchrasten

Vid jessu namn om man nu MÅSTE...kollar man inte flera ggr i så fall om dörren är låst?

/Dottern

Unknown sa...

Jo, på träslöjden i högstadiet satt Bosse W på toa då en i klassen öppnade dörren ovetande om att han lättade på trycket. Vi fick ledigt resten av lektionen...