lördag 3 oktober 2009

Nytt jobb - fantasier


Idag har vi varit till IKEA, maken, LM och jag och som vi har hittat grejer igen!! Nu var det väldigt seriöst den här gången, eftersom H reparerat vår hall och vi ville förnya oss och slängde ut det mesta som vi satte in i den här hallen 1975. Och hur mycket folk det var sen ! Bussar i massor från Norge, Finland och Ryssland och så alla svenskar förstås. För att lugna både mig och H försökte jag övertyga oss om att vi skulle strunta i allt folket och låtsas som om det bara är vi två på hela plejset, annars kanske vi fick panik. Nej vi fick inte panik och det gick lugnt till och vi betade av min köplista ganska snabbt även om vi fick vänta en stund ett par gånger då några tanter något äldre än jag själv hade sammanträden mitt i strömmen av folk, de avhandlade barnbarn och åldringsvården ... och säkert också mer, men vi hittade en genväg förbi. Nu som förut när vi varit på Ikea har jag tänkt på att det vore kul att jobba där bland allt folket från när och fjärran. Min kära svägerska ML tyckte att jag skulle prova på att jobba med något helt annat, helt skilt från vad jag gjort tidigare, när jag gnällde över en speciellt tröttsam dag i saltgruvan. Så varför inte ? Det finns inga omöjligheter, bara svikande initiativkraft.

Inga kommentarer: