söndag 11 oktober 2009

Rest hemåt


Hela förmiddagen har vi färdats mellan Umeå och hemma i ett helt underbart höstväder med sol och klarBLÅ himmel. Jag brukar tycka att det blir så tradigt innan vi kör in på gården hemma, att särskilt sträckan mellan Umeå och Skellefteå "suger" som mina unga arbetskompisar uttrycker det! Eftersom H är yrkeschaufför så blir min roll att vara framsätespassagerare hela vägen, finns inget annat alternativ. En gång fick jag ta kommandot vid ratten och det var när han hade opererat sin höft! Jag har läst, men mest låtit tankarna fara utöver skogar och ängar och en del av vägen hade vi Sofia Jannok som ackompanjemang - Liekkas (Warm) är en favorit. - Tänk om man förstod vad hon sjunger om... - På ett sätt så vet man ju det när man hör hennes inlevelse ... Så hennes samiska sånger med stort inslag av jojk har underlättat resan. Nu är vi hemma och en tigerrandig katt som är på besök har spunnit högljutt vid mitt öra när jag sett reprisen av Här är ditt liv med Sven Wollter - ett uppskattat program.

Inga kommentarer: