söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År

Nyårsdagen 2012 kommer med frisk vind i den gröna granen och lite snöyra. Kör genom ett folktomt (naturligtvis) Bränna vid 9-tiden när jag skjutsar en i familjen till sitt jobb. Igårkväll skickade vi upp två rislyktor, en röd och en vit, och länge efter att fyrverkerierna tystnat och svavelröken stod tät lyste de där högt uppe ovanför oss. De unga började efter tolvslaget hugga in på älgfilén som var kvar från middagen tidigare under dagen och nu sover de och kommer att göra så länge än trots att kl är 11.00 snart. Vi gamlingar vaknar i ottan trots att timmen blev sen. Jag har inte gett något nyårslöfte men gjort ansatser till någon form av beslut, som vi får se vad de resulterar i. Det mesta handlar om att jag måste släppa taget om ett och annat och inte låta företeelser och människor dränera mig på energi - tänk att man som snart 63 år inte fattat det tidigare. Det innebär att man resulterar i att bli mer ensam, men när man stänger en dörr öppnas en ny, är jag övertygad om. Que sera sera

Inga kommentarer: