tisdag 13 september 2011

något som är och hur det är...

-Nä men hej, sa hon den unga vackra glada tjejen i mina barns ålder och som jag känt länge, länge.
- Har du det bra nu när du är hemma? Det måste vara skönt att få vara hemma medan man är frisk och pigg och kan göra vad man vill. Du är verkligen värd det.
-Humm - jo jag har det bra, men ibland kommer jag på mig själv med att undra över vilken dag det var som jag skulle gå och jobba...
40-åriga unga med jobb och barn och fritidsintressen får ofta en känsla av att de inte räcker till och kan få för sig att pensionärstillvaron är något mot paradiset till. Och ändå så skulle de för allt i världen inte vilja gå i pension, tror jag i alla fall. Så har det ju varit för mig själv också en gång. Vi gör oss föreställningar om än det ena, än det andra och inte förrän vi verkligen ÄR där så förstår vi HUR det är och ett är säkert; det blir aldrig som man tänkt sig.

Inga kommentarer: