tisdag 1 februari 2011

klarvaken i vargtimmen

Kl är 05 40 och jag har redan varit klarvaken i 2 timmar! H blev utkallad kl 03 för snöplogning och det är inget ovanligt i våra liv, men det ovanliga består i att min sömn blev störd och jag inte kunde somna om. Alla funderingar, tankar, planeringar som annars ligger där och vilar under sömnen överfaller mig med råge så snart jag alls blir det minsta vaken. Men jag har hunnit med att läsa ur min bok, sett ett avsnitt ur en för mig okänd TV-sjukhusserie och läst ett par bloggar och druckit te. För ett antal år sedan var det snudd på omöjligt att jag skulle hamna i den situationen att jag inte kunde sova hela natten, men jag har fått ge mig för naturens gång - för det är nog så att detta är en del av det här livet som levs år efter år- man stöter på nya fenomen både utanför och inuti sin kropp. Det är bara att gilla läget och stiga upp och inte ligga där och försöka räkna från 200 baklänges för redan mellan 195 och 194 har jag påmint mig om bild-lektionen senare under förmiddagen och att jag glömt plocka fram material och så rullar det på ...

Inga kommentarer: