måndag 28 februari 2011

att öppna en ny dörr...

En ödesmättad dag ;-). Jag tittar noga på den ifyllda blanketten innan jag klistrar igen kuvertet. Det är den 1 mars idag. Idag för 42 år sen den här tiden var jag på väg till frissan för brudklädning eller vad det heter och H och jag gifte oss i Prästgården i Överkalix med Folke Sjöberg som vigselförrättare. Det var -30 den eftermiddagen och jag fick låna saligsvärmors minkpäls för att inte frysa om mina spetsklädda armar. Jag minns att himlen var svagt rosa i norr när vi åkte i bil upp till Udden där ett kvinnolag sysslat med matlagning några dagar och vi umgicks i trevligt sällskap. Bakom rosenbuketten, som förresten min salig-mor gormat att jag måste ha, trots att jag själv ville ha liljekonvaljer , vispade redan en liten figur runt och som senare under året kom till världen, svarthårig, rufsig, brunögd och underbar. Blanketten då, vad handlar den om? Jo idag skickar jag in ansökan om allmän pension fr o m i höst - några år i förväg men so what - dags att vända sig mot ett annat håll, öppna en ny dörr.

8 kommentarer:

Sivan sa...

Det gör du klokt som tar pension fr om i höst. Livet består ju av så mycket annat än arbete och man ska vara rädd om sig, för man vet ju inte hur länge man har sig, eller hur?

Anonym sa...

Yesss!!!

Katarina K sa...

Vad mycket roligt du kan hitta på!

K A T A R I N A sa...

Anonyma inlägg är obehagliga men det är ju ganska lätt räkna ut vem som yppar sig i såna, inte så många alternativ om man nu ska gissa :-D :-D

Anonym sa...

Vad menar du dottran ?

Anonym sa...

Det är jag själv som är en anonyma.. glömmer skriva namn/
mor

K A T A R I N A sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

lycka till, helen