måndag 21 februari 2011

Arrrg ...

Jag har varit arrrgg =-( idag, men mest i min ensamhet och i samtal med en god vän - sen har jag släppt det efter att jag talat högt till mig själv i bilen: - Men sluta nu, skit i det, det är ingen idé!! så har den lilla gubben på höger axel sagt till den som suttit och morrat på vänster. Nu handlade det om kommunens kulturvecka, som kommer nu vecka 9. Arrangörer är studieförbund och skolan ... vilken skola ? inte den jag jobbar på för där har vi inte hört ett smack... men det är säkert för att jag för två år sen inte hade möjlighet att gå på ett möte inför det årets kulturvecka - så då utgår man ifrån att jag inte kommer nu heller, kanske... Teaterföreningen som jag agerar i och som handskas med en hel del kultur på både hög och lägre nivå har inte heller fått veta ett smack. Till saken hör att vi har en teaterföreställning nu på söndag den 27 och kulturveckan börjar den 28. Hade det inte funnits anledning att ta med teatern som en del av kulturveckan ?
Men det är så här när det inte finns någon samordning, någon kunnig projektmänniska som kan se till att ALLA blir informerade - så mycket bättre allt kunde bli. Nåja kulturveckan blir nog säkert precis så som de som arrangerar den vill ha den. Jag får ge mig! Min lever mår så mycket bättre av det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vad gör man, för att styrande ska fatta att en kulturansvarig kan LÖNA sig? Kanske någon kan lobba, och så ledningen tror att de kommit på det själv?

anneli sa...

Jo det har du rätt i, om någon orkar ta itu med okunskapen, men vi får ju inte heller ge upp och förtröttas vi som tror på samarbete och utveckling. /Anneli

Katarina K sa...

Oj, jag blev visst anonym sist, men du fattar väl att det är jag, ordvinden.... Känner vi någon, med bra kontakt i maktens korridorer, som kunde ta upp frågon om kultursekreterare? Själv är jag nog fel, hehe.