måndag 13 september 2010

Solsken och pensionsbrev

Solen skiner på rostfärgade häckrönnar intill mitt fönster - måste ut, men har gjort lite skrivjobb här vid makapären först. Fick ett brev från Försäkringskassan då den vänliga E lovade göra en uträkning på hur det ser ut med min pension fr o m 62 år och framåt. Pensionsåldern närmar sig som sagt. Vad jag såg i brevet ? Ja, hahaha, det är så man nästan kan pinka på sig ... några få tusenlappar för alla år sedan 1966 (17 år var jag då) som jag ägnat åt att arbeta och sträva. Allt går ju inte att mäta i pengar sägs det ju så vackert, men det är inte så lätt att säga när man väl står där och skall klara livhanken och få lite över så man helst kan gå och ta en fika på Brännvalls varannan vecka... Men denna uträkning är en helt annan som jag själv fått fram när jag varit in och kollat på Min pension på nätet - jag litar mer på E faktiskt trots allt. Men jag har ett litet ess i rockärmen hehe, skall göra lite research. Kanske får ni veta mer, kanske inte!

Inga kommentarer: