fredag 17 september 2010

Mellanlandning

Min lediga fredag. Åkte den vackra höstvägen till Kalix via Morjärv. Tog med mig min kamera för att ta bilder på alla vackra färger, men molnen hängde lågt och solen var väck, så det fick vara. När jag kom hem lyste solen på alla vackra färger i Grelsbyn, men då hade jag lyckats gömma kameran under några lager väskor och påsar, så det fick också vara. Å andra sidan tycker jag det är himla svårt att återge stämningar och upplevelser i naturen med en kamerabild . I Kalix besökte jag min duktiga frissa som klippte ny frisyr och jag blev riktigt nöjd - hemma sa maken att jag liknade Robert Gustavsson =-( ... Efter frissastunden besökte jag en 84-årig pigg liten kvinna, god vän till min framlidne mor, som gav mig en stor och varm kram och bjöd på våfflor med grädde och sylt. Vi pratade på om våra liv nu och förut, om barn och barnbarn och t o m barnbarnsbarn som hon har nio stycken av! Det är så gott att träffa de där människorna som känt mig sedan jag var barn och att få vara i det - att för en stund slippa anklaga sig själv och älta kring incidenter i "saltgruvan" ... Så nu har jag landat igen för ett tag..

Inga kommentarer: