lördag 13 februari 2010

"Kätta"

Förr kom hon hem med två ljuvliga varelser i rosa overaller och färgglada mössor, som ropade --- Gulliga mormor eller - Härr kåmme jaaa! Imorse kom hon med en tigerrandig katt med yvig svans och tillhörande kattlåda och mat i portionspåsar. Den ska vara här när hon jobbar långskift och de två varelserna som fortfarande är ljuvliga men tonåringar med allt var det innebär är hos sin pappa. Katten är en typisk bondkatt, som tvingas leva instängd i en lägenhet. Den sitter på fönsterkarmen och längtar ut med ett smackande ljud när ett och annat flygfä har vägarna förbi. Jag har kommenderat fram ett kattkoppel så att jag kan gå ut med den - jag tycker nämligen väldigt synd om den här bondkatten, som inte är någon tjusig raskatt med stora outgrundliga ögon, utan en vanlig KATT ... som måste få känna vinden mot nosen ibland. H har försökt få på kopplet, men den fräser och klagar. Vi får ta det pö om pö, för en katt kan ju inte skita alla sina lortar av ibland mänsklig storlek i en låda - det är kränkande i allra högsta grad! Håll tummarna för mitt projekt!

1 kommentar:

Catarina sa...

Jag vill inte vara neggo, men sånt där bör man börja träna när kissen är liten och sen fortsätta med. Men jag håller tummarna!:-)